Forside
Om Dragsted Development
Ydelser & kompetencer
Ledelse -
Udvikling -
Blue Ocean Strategy -
Spørgeskema-analyse -
Kundetilfredshedsanalyse -
Optimering -
Styring -
CMC certificering
Dansk Management Råd
Publikationer
Kontakt

Udvikling
For alle virksomheder er udviklingstiltag helt afgørende for den fremti-
dige forretning, men det kan ofte være lidt af en udfordring at finde resurcer til det i den daglige drift. Ofte vil det også være en fordel for virksomheden i forbindelse med vurderingen af udviklingsmulighederne at hente inspiration fra forskningsmiljøerne, fra kolleger og kunder eller fra helt andre brancher. Dette kan du læse mere om i vort koncept
En af de væsentligtse forudsætninger for at få succes med nye udviklingstiltag er, at der foreligger grundige analyser som kan danne grundlag for en systematisk vurdiring af muligheder og behov. Ofte tilrettelægges sådanne analyser individuelt fra virksomhed til virksomhed, men på nogle områder kan der også med fordel anvendes mere standardicerede analyseværktøjer indenfor områder som f.eks.

Blue Ocean Strategy
Blue Ocean strategi er en helhedsorienteret innovations– og strategiproces, der sætter din virksomhed i stand til, gennem målrettet produkt– og leveranceudvikling, at skabe øget værdi for kunden. Virksomheden bevæger sig dermed bort fra priskonkurrencen og opnår bedre bundlinjeresultater.

Resultater af en sådan proces kan være:

  •  · Bedre bundlinjeresultat
  • · Øget kundeloyalitet
  • · Øget medarbejdermotivation
  • · Nye markedsmuligheder
  • · Større kreativitet i organisationen
  • · Mere rationelle processer
  • · Innovation med kunden i centrum

Hent det komplette datablad her.

Kundetilfredshedsanalyse
”Ledelse handler om at skabe resultater, og derfor er  begreberne  resultat og måling tæt forbundne” har den kendte professor Steen Hildebrandt udtalt. Anvendelige måledata er  derfor centrale for ledelsen, når virksomheden skal styres i den rigtige retning. Dét vigtigste målepunkt på om virksomhedens kvalitetsstyringssystem er effektivt er beskrevet i punkt 8.2 i ISO9001—”Måling  og analyse af kundetilfredshed”. Her står der bl.a. at virksomheden skal opsamle informationer om kundernes tilfredshed.

Det er afgørende at målingen af kundetilfredshed bliver set i  sammenhæng til virksomhedens strategi og strategiudvikling.  En organisation, der kender sit fundament og dets styrker og svagheder, kan planlægge og udnytte sine ressourcer optimalt på vejen mod målet.

Eksempler på områder, der kan spørges indtil i en kundetilfredshedsanalyse

  •  Tilfredshed
  •  Loyalitet
  •  Værdi for pengene
  •  Forventninger
  •  Produkter & Serviceydelser
  •  Kundekontakten
  •  Kundebetjeningen
  •  Virksomhedens image

Hent det komplette datablad her.

Spørgeskema-analyse
Strategi og strategiudvikling handler om at opstille konkrete mål, som organisationen vil arbejde hen imod. Disse mål bliver sværere at nå, hvis man ikke ved, hvor man kommer fra og hvad udgangspunktet er. En organisation, der kender sit fundament og dets styrker og svagheder, kan planlægge og udnytte sine ressourcer optimalt på vejen mod målet. En strategisk foranalyse er et naturligt første trin på vejen mod målet.

Eksempler på områder, der kan spørges indtil i en strategi for-analyse:

  •  Kundetilfredshed
  • Kvalitet og service
  •  Medarbejdertilfredshed og loyalitet
  •  Organisationens hensigtsmæssighed
  • Ledelsens funktion
  • Projektledelsens funktion
  • Arbejdsforhold

Hent det komplette datablad her.


Dansk Institut for Certificerede Management Konsulenter Dansk Industri Dansk Management R夢 coords=
seo sider michael kors wallet
Manolo Blahnik Sandals
cheap isabel marant sneakers
nike free australia
Canada Goose Jackets woman
Giuseppe Zanotti Sale
discount christian louboutin
ray ban usa
roger vivier shoes
roger vivier sandals
barbour mens jacket